1993

Ysbreker: Nieuwe Oogst: Wonderland

Wonderland is based on the famous ‘Alice in Wonderland’. It was a collective composition by Andries van Rossem, Armeno Alberts and me. By emphasizing the differences between our approaches the symbiosis was created naturally. The fragments were put together like in a jig-saw puzzle. The audience did not know which piece was from whom. In my fragments I used rhymes in different languages. These are only mine….

Dit zijn enkele van mijn deeltjes…. Jannie Pranger, soprano. Marjès Benoist, piano.

1992

‘Pièce pour choeur et danceurs’

Van 1989 tot 1993 woonde en werkte ik in Bretagne, Frankrijk. ‘Pièce pour choeur et danceurs’ was een avondvullende productie van choreografe Sonia André waarvoor ik de muziek schreef.

From 1989 till 1993 I lived in Britanny in France. ‘Pièce pour choeurs et danceurs’ was a performance by choreographer Sonia André for which I wrote the score. Chorale de l’École de Musique de Lannion; Marie Françoise le Chenadec, soprano; Gildas Pungier, clarinette; Patrick le Houx, violoncelle, Nathalie Caradec, accordéon; Hans van Zijp, melodica, percussion, overtone singing.

1991

‘Choeur de Nacres’

Van 1989 tot en met 1992 vormde ik met danseres Muriel Masson en mime-speler Jörn Gehlker de groep Volanvag’. Met de voorstelling ‘Choeur de Nacres’ speelden we in het voormalige West- en Oost-Duitsland, Frankrijk en Nederland.

From 1989 till 1992 I was part of the group Volanvag’ together with dancer Muriel Masson and mime Jörn Gehlker. With our creation ‘Choeur de Nacres’ we performed in both West- and East – Germany, France and the Netherlands.

1990

“Marie-Margot, pourqoui t’endormais-tu?” voor Studio K.

Dit stuk is gebaseerd op een Bretons volksliedje in een tijd dat ik nogal veel sliep. Het is voor klarinet, basklarinet en piano. Het is het eerste stuk van zeven waarin vanuit een onrustig, zoekend deel gezocht wordt naar de rust van het tweede deel. Het werd gespeeld door Fred Ruoff (klarinet), Hans Witteman (basklarinet) en Roeland Doesburg (piano).

This piece for clarinet, bass-clarinet and piano is based on a folk tune from Brittany. It is the first of seven pieces of two parts in which the agitated first part concludes in the peace of the second part.